God afton och God jul alla fina.

Nu har 12-slaget passerat och det är julafton. Jag kan inte minnas när jag hade min bästa julafton någonsin. Jag kan inte säga att jag minns något speciellt med någon julafton om jag ska vara ärlig. Fast jo, ett minne. Men det är ju inte ett gott minne, såklart. Julen när jag dagen innan fått reda på att min pappa hade en dödlig cancer och kommer att dö inom ett år. Jag var 11. Den julen glömmer jag aldrig, för det var min sista jul med min älskade far.

Jag har alltid tyckt om jul, även om det inte har varit så speciellt i vår familj. Jag har alltid haft en sån mysig känsla när det gäller julen. Jag tycker om när familjen samlas och jag tycker om att träffa alla. Detta året är inget undantag. Jag har julkänsla, jag har verkligen det. Jag tycker det är riktigt mysigt! Däremot känner jag mig ensam. Jag är inte ensam, men jag känner mig ensam. Stor vikt ligger i det att mitt ex ljög och mitt hjärta krossades inte för så lång tid sen. Det är svårt att släppa. Det har gått bra tills för två dagar sen när jag kände mig så ensam. Nu när det är så kallt vill jag bara ha någon att mysa med. Det behöver inte vara en kille, en vän hade också varit så fint. Däremot finns dom långt bort, alla. Och han har någon ny att mysa mig. Och jag ligger ensam och fryser. Men jag tänker göra detta till en fin jul ändå. Även om hjärtat känns vilset, även om det känns smått hopplöst emellanåt, så ska jag resa mig och jag ska göra slutet av detta året så fint jag kan, och hela nästa år ska jag leva.

Jag känner mig riktigt motivierad till att få detta att funka. Jag vill motivera mig själv, jag vill motivera andra. Allting kommer ordna sig, även om mycket känns mörkt och dystert. Det kommer gå.

Året som varit har varit så upp och ner. Det har varit så fint, och så jobbigt. Det har dock varit ett år jag kommer komma ihåg i hela mitt liv, både bra minnen och dåliga minnen. De fina minnena kommer dock väga upp när allt kommer till. De dåliga kommer lämna spår, men de kommer sakta rinna ifrån mig och jag kommer vara starkare än någonsin.

Jag önskar nu alla en riktigt god jul, men mycket kärlek, kramar och pussar! :) Glöm inte bort era loved ones. Det är viktigt att visa vad de betyder, inte bara nu såklart, utan hela tiden.
ta hand om er <3 puss och kram. God jul!

Kommentarer
Postat av: karin

mörka dagar måste finnas, det är då man kan uppskatta ljuset och alla runtomkring.

Du klarar det fina tjej!

pussokram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback