Hej, tack pappa för att jag lever.

Jag vill verkligen aldrig vara med om det igen. Fy fan. Värsta händelsen efter min pappas död..

Emilia häntade mig på flygplatsen igår ner jag kom till Sverige från England över jul.. Vi vill hem såklart, hungriga stannade vi på mcdonalds i Borås och köpte mat och jag satte mig framför ratten.
Åkte, det blev mörkare och halare.
Mellan Annelund och Falköping är det superkurvigt, jag körde enligt hastighetsbegränsningarna, om inte saktare, men tappar fästet och bilen börjar halka.. Jag vet inte vad jag ska göra och vi är på väg ner på höger sida, lyckas styra från kanten men får ingen kontroll över bilen och allt går så fort.. Vi åker mot vänster sida och jag försöker bromsa och få stopp på bilen, lyckas sakta ner men vi hamnar i diket och ser träden framför mig.. Bilen välter och hamnar med förarsidan nedåt. Hjälp. Vi lever. Men vad ska vi göra nu?! Panik.
Vi är båda i chock. Måste försöka klättra ut genom passagerarsidan. Försöker få kontakt med någon, ringer mamma och har panik. Tutar och skriker. Emilia klarar till slut att klätta ur och jag sitter där.. Känner bensinlukten.. Mååååste ut. En bil kommer och jag börjar skrika, Hon stannade, TACK. VERKLIGEN. jag fortsätter att försöka klättra ut. Dörren väger flera ton, typ. Jag vet inte var jag fick kraft ifrån, hade ont lite överallt.. Men jag klarade det. Tjejen kom och hjälpte mig att hålla upp dörren och jag hoppar ut. Hon ringde 112. Vi fick sitta i hennes bil. chock.
Ambulans, brandbilar.. polis? vet inte. massa folk.
Jag vet inte mer.

Men jag mår bra. Inga större skador. Men usch vad hemskt det var.
Hemskaste var idag när vi åkte och skulle fixa bärgare till bilen..
Om vi hade hamnat ½ meter bakom eller framför där vi hamnade hade vi förmodligen inte klarat oss. Om vi hade åkt ner på höger sida som var nära först, hade vi nog voltat och hamnat i vatten = inte klarat oss..
Änglavakt. tack pappa.
Jag vet inte vad jag ska säga.
Tack för att jag fick ännu en chans.
Jag hoppas bilderna i mitt huvud snart försvinner, dom er hemska.

ja.
God jul.

Kommentarer
Postat av: mimmi

åh herregud gabbi. skakar nu, ja, jo, ja... herregud. herregud vad jag är glad att det åtminstone gick som det gick... änglavakt. tack gabbis änglavakt! vill väldigt gärna prata sen. åh gud tack gabbis pappa. åh. hjälp. <3. jag älskar dig.

2008-12-21 @ 19:24:43
Postat av: aggi

herregud :O gabbi herregud, jag vet inte vad jag ska säga... herregud. änglavakt, tack. åh. herregud. :O

2008-12-21 @ 23:52:07
Postat av: Marie!

Men Gabby, shit! Vilken hemsk hemresa du fick. tack gode gud för att du klarade dig. Hoppas du är okej iaf trots allt och du får en underbar jul!



Puss sötnos!

2008-12-21 @ 23:54:10
URL: http://porrmary.blogg.se/
Postat av: Anonym

(Jonny hälsar att du måste till sjukhus och kolla nacken inom några dagar!!!!!!!!!!!!!!! Du kan få jättestora problem om typ flera år annars, plus att du inte får några pengar då.)

2008-12-22 @ 22:08:10
Postat av: Caroline

Älskade Gabbi, precis som Mimmi darrar mina händer. Trots att jag aldrig träffat din pappa är han en av de bästa människor som gått på denna jord, en ängel.

Jag tänker på dig, jätteofta.

Önskar att jag kunde göra något, säg bara till om det finns något, minsta lilla!

<3

2008-12-23 @ 04:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0